От кои храни кърмата става по-пълноценна? С какво да се храним, за да имаме повече кърма? Това със сигурност са едни от въпросите, които започват да се въртят в главата на новородилата жена веднага след изписването. Особено ако е решила да кърми и то дълго.

В миналото се е считало, че бозата води до повече мляко, но, момичета – не се бъркайте – бозата създава киселини у вас и бебето, т. е., колики, а освен това вече съдържа достатъчно вредни съставки, консерванти, оцветители и т. н., по-добре не слушайте бабите и майките, които ви съветват да пиете повече боза.

Същото се отнася и за прясното мляко, което доказано има алергенно действие и няма да е добре нито за коликите, нито за цялостното здраве на бебето ви.

Ето част от храните, които се считат за лактогонни, т. е., за създаващи предпоставки за повече кърма:
- жито, овесени ядки;
- ядки – орехи, бадеми, но не и фъстъци;
- лук – особено червен лук, воден лук, праз;
- вода – пийте много вода и я предпочитайте пред соковете;
- лактогонни чайове – продават се в аптеките.

При всички случаи – не прекалявайте с храната, това няма да доведе до много повече кърма.

* * *